qoo.ly

Afhankelijk welk product of dienst je hebt, merk je waarschijnlijk dat verkopen en opbrengsten zijn afgenomen sinds het coronavirus ons land is binnengekomen. Het is nu belangrijk om je marketingstrategie te herzien. Nu mensen veel meer thuis zijn, gebruiken ze veel vaker het internet. Hier zijn wat marketing ideeën die je kunt overwegen tijdens het coronavirus:

  1. Raak niet in paniek
    Het mag misschien zo zijn dat je verkopen dalen. Maar echt, het wordt beter. In China komt het dagelijks leven langzaam weer op gang. Dus, ook al heb je nu geen inkomen en ben je genoodzaakt om overheidssteun aan te vragen, blijf zichtbaar op social media. Zorg dat je bedrijfsnaam op het netvlies van anderen blijft in de hoop dat klanten straks weer terugkeren.
  2. Blijf in contact met je klanten
    Social Media wordt nu meer dan ooit gebruikt. Social Media is nu de meest gebruikte vorm van communicatie. Mensen kunnen nu niet naar de kapper of naar het café, maar ze zijn nog wel geïnteresseerd in je. Zeker als je relevante en bruikbare content deelt, blijven ze jouw bedrijfsnaam herinneren.
  3. Zoek naar mogelijkheden om mensen te helpen in deze crisis
    De beste vorm van marketing is wanneer je goodwill kweekt. Hierdoor herinneren mensen zich altijd de positieve dingen aan jouw bedrijf. Als je mensen kunt helpen door deze nare tijd te komen, doe dat dan.
  1. Verbeter je online aanwezigheid
    Nog nooit zijn er zoveel mensen online dan nu. Bedenk dat nu veel beurzen en evenementen geannuleerd zijn, maar dat mensen nu meer tijd hebben om te googlen en op zoek te gaan naar mogelijke producten om te kopen. Kijk daarom nog eens goed naar je website en pas het hier en daar op de huidige vraag aan.
  2. Gebruik PPC advertising
    PPC advertising betekent pay-per-click advertising. Omdat er veel meer mensen dan normaal op internet zijn, is de kans dat jouw advertentie gezien wordt velen malen groter. Als je PPC-advertising gebruikt, kan dit je een enorme voorsprong geven op je concurrenten.
  3. Pas je aanbod aan de omstandigheden aan
    Succesvolle marketeers bewegen snel mee en passen zich aan de omstandigheden aan.
  4. Plan je toekomstige marketingstrategie
    En als je dan helaas toch genoodzaakt bent je bedrijf te sluiten, dan heb je zeeën van tijd om na te denken over je nieuwe marketingstrategie als het coronavirus voorbij is.Afhankelijk van je situatie, zal je je bedrijf weer moeten opstarten met een klein budget, maar digitale marketing hoeft helemaal niet duur te zijn. Zorg daarom dat je website up-to-date blijft en je social media actueel. Neem nu de tijd om toekomstige campagnes te bedenken, content te creëren, video’s uit te proberen.

 

Maar bovenal: blijf positief en gezond!

Met ons Social Media pakket en expertise, zijn jouw Social Media zorgen opgelost! En kan jij je focussen waar je goed in bent.

Start vandaag!
Of maak een bel afspraak voor advies.

Start vandaag! Advies nodig?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.