qoo.ly

De juiste Social Media Strategie kiezen voor jouw bedrijf!

Bedrijven zien steeds meer hoe belangrijk Social Media kan zijn voor hun algemene marketingstrategieën. Maar ook hoe effectief Social Media is om meer verkeer naar een website/bedrijf te sturen. Een ander groot voordeel van het gebruik van Social Media is dat de betrokkenheid van klanten aanzienlijk verhoogt, wat een zeer belangrijk doel is van bijna elk bedrijf. Door het inzetten van Social Media kan dit dus ook het merk/bekendheid vergroten van een bedrijf, wat vaak er voor zorgt dat de verkoop en de klanten loyaliteit stijgt.

Welke Social Media kanalen gebruik jij eigenlijk voor jouw bedrijf? Dit zou in ieder geval de kanalen moeten zijn waar jouw doelgroep het meest aanwezig en actief op zijn, zodat jouw posts/berichten de meeste kans hebben om gezien te worden door jouw gewenste doelgroep. Facebook is vaak het Social Media kanaal waar de meeste bedrijven actief op zijn, maar Instagram is ook erg populair en wordt het steeds vaker door bedrijven gebruikt. Daarom geven wij hier een paar goede tips die je op Instagram kunt gebruiken om het maximale uit je bedrijf te halen.

Doorzoek en lees het blog ‘Instagram voor bedrijven’

Instagram blog

 

 

 

 

 

 

 

Als je Instagram nog niet op je smartphone hebt staan? Download dan eerst de Instagram app op je smartphone en bedenk vervolgens een specifieke strategie voor hoe je het platform gaat gebruiken, met haalbare doelen en tactieken voor het bereiken van die doelen. Er is een schat aan informatie te vinden op het blog ‘Instagram voor bedrijven‘ en dit zou je heel veel tips, ideeën en praktische tips moeten bieden om als bedrijf/persoon het beste uit je Instagram account te halen. Neem de tijd om te experimenteren hoe het gebruiken van Instagram werkt, zodat je goed begrijpt hoe vermeldingen (met de @), hashtags (#hashtags), Stories en fotofilters allemaal gebruikt kunnen worden in jouw voordeel. Als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je beginnen met het opbouwen van sterke relaties binnen jouw doelgroep op Instagram.

Deel de gebeurtenissen van jouw bedrijf

Een van de geweldige dingen van Instagram is dat je huidige klanten en anderen een kijkje kunt geven in je dagelijkse bedrijfsvoering, prestaties van medewerkers en belangrijke bedrijfsevenementen. Dit is belangrijk om jouw bedrijf tot leven te laten komen en om te laten zien dat echte mensen werken in jouw bedrijf. Mensen reageren veel beter op andere mensen, in tegenstelling tot een anoniem bedrijf die het persoonlijke stukje mist. Daarom is het een goed idee om werknemersfoto’s en foto’s van jouw werkplek te nemen en te gebruiken in je Instagram posts.

Upload ook video’s gerelateerd aan jouw bedrijf

Indien mogelijk kan je ook Instagram video’s insluiten op je blog of website, om de herkenning voor jouw bedrijf te vergroten en tegelijkertijd geweldige inhoud voor je website te bieden. Je weet nooit echt wie jouw gedeelde inhoud op Instagram ziet, dus het is een goed idee om video’s op te nemen die je bedrijf promoten op andere marketingkanalen. Dit is een geweldige manier om je bereik te vergroten en de boodschap die je deelt van jouw bedrijf te verspreiden naar veel breder publiek.

Kijk naar concurrerende bedrijven

Wees niet bang om je rivalen op Instagram te volgen, hierdoor krijg je een beeld van wat ze doen. Buiten dat, zou je ook iedereen moeten volgen waar je interesse in hebt met betrekking tot je eigen bedrijf, en dat geldt ook voor artiesten en fotografen, beroemdheden en accounts van concurrenten. Je krijgt dus allerlei voorbeelden die je misschien zelf kunt gebruiken, bijvoorbeeld door goed te letten op hoe ze omgaan met hun volgers, en wat voor soort berichten ze verspreiden op hun account. Het is ook de moeite waard om te beginnen met het volgen van bedrijven of zakelijke partners waarmee je al verbonden bent, zodat je kunt bijhouden hoe zij hun dagelijkse activiteiten uitvoeren.

Gebruik lekker veel #hashtags!

Hashtags gebruiken op Instagram

 

 

 

 

 

 

 

Er is één groot verschil tussen Instagram en andere sociale media kanalen zoals Facebook en Twitter, namelijk dat Instagram alle rommel afschermt door geen beschrijvingen en opmerkingen aan URL’s te koppelen. In plaats daarvan moedigt het platform hashtags aan, wat vanuit een zakelijk oogpunt essentieel is om volgers te verbinden met de marketingstrategie voor je bedrijf. Om die volgers te bereiken, kun je beginnen met het gebruik van een aantal veel gebruikte hashtags zoals #ThrowbackThursday, #Latergram en #FollowFriday. Aangezien je maximaal 30 hashtags aan één foto kunt toevoegen, moet je deze mogelijkheid maximaal benutten en zoveel mogelijk hashtags aan je eigen foto’s toevoegen, zodat jouw doelgroep jouw bedrijf kunnen vinden en gaan volgen. Er is enorm veel te doen op Instagram om hashtags in je voordeel te gebruiken, vooral omdat andere gebruikers zo gefascineerd zijn door op hashtags te klikken om zo andere foto’s van mensen en bedrijven te bekijken.

Gebruik afbeeldingen met een hoge resolutie

Bij Instagram draait het allemaal om foto’s en gebruikers kunnen er gewoon geen genoeg van krijgen. Dit is een van de belangrijkste redenen waarom je veel hoge resolutie foto’s zou moeten posten over je bedrijf, je producten en je werknemers, zodat je kunt profiteren van de ingebouwde Instagram aantrekkingskracht voor foto’s. Hoewel het niet elke kijker zal inspireren om aankopen te doen bij je bedrijf, moet je in ieder geval een behoorlijk percentage mensen krijgen die geïnteresseerd zijn in wat jouw bedrijf te bieden heeft. Enkele goede ideeën voor foto’s zijn productlanceringen, foto’s achter de schermen, foto’s die laten zien waar jij mee bezig bent en foto’s waarvan je denkt dat deze wel interessant zijn voor jouw gewenste doelgroep. Probeer een combinatie te bieden van leuke foto’s en foto’s die meer zakelijk gerelateerd zijn, zodat je kunt entertainen terwijl je ook je bedrijf promoot.

Optimaliseer je profiel

Om zoveel mogelijk aandacht te krijgen voor jouw bedrijf, moet je jouw Instagram profiel optimaliseren. Zorg ervoor dat je profiel goed aansluit bij het bedrijf, mogelijk met behulp van je bedrijfslogo als jouw profielafbeelding. Voer in het gedeelte URL van het profiel het webadres van je bedrijf in, zodat het verkeer dat op Instagram wordt gegenereerd, wordt doorgestuurd naar je website of naar je blog. Het is belangrijk om je profiel beschrijving uniek en beknopt te houden en gebruik de belangrijkste zoekwoorden die bij je bedrijf horen.

Gebruik maken van Social Media maar geen tijd?

Wij hopen dat je met deze tips je meer kunt doen met Instagram en andere Social Media kanalen! Maar vaak is het nog wel lastig om de juiste content/post te bedenken. Dit komt omdat je even geen inspiratie meer hebt, je geen tijd hebt om weer een post te bedenken en te plaatsen of omdat het soms lastig is om alles bij te houden. Je weet dat je meer moet doen met Social Media maar hoe?

Maak dan gebruik van onze Social Media voor 99 euro pakket! Wij zorgen voor nieuwe, frisse en persoonlijke content op jouw Social Media accounts. Je hoeft zelf niks meer te doen. Wij bedenken en plaatsen persoonlijk berichten/posts op jouw Social Media accounts. En wat ook handig is? Je kunt altijd zelf meekijken in onze publicatie kalender, zodat je altijd weet wat en wanneer een post geplaatst gaat worden. Dus je kunt jouw Social Media Uitbesteden voor maar € 99 euro per maand!

Geen zorgen meer over het bijhouden van Social Media, en kan jij je gaan richten op de dingen waar je goed in bent.
Lees meer hoe het werkt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.