Als Instagram nog geen deel uitmaakt van je online marketingstrategie, dan is het hoogtijd om daar verandering in te brengen. Eens je een bedrijfsprofiel hebt opgemaakt en geoptimaliseerd, moet je het bedrijfsprofiel voorzien van content. Hou steeds in het volgende zinnetje in het achterhoofd: content is key. Je moet content ontwikkelen die waardevol is voor de volgers want het lukraak plaatsen van berichten op Instagram is zonde van je tijd. Waardevolle content creëren is een uitdaging.

WAAROM MOET IK WAARDEVOLLE CONTENT MAKEN?

Wat zijn Instagram Stories Highlights
Instagram is bijzonder populair en telt ontzettend veel gebruikers. De kans is heel groot dat jouw doelgroep terug te vinden is op Instagram. Waarom zou je het kanaal dan niet inschakelen om je doelgroep te bereiken? Een Instagrambericht is relatief snel gepubliceerd maar meer en meer ondernemingen vinden de weg naar het sociale media kanaal. Je moet de doelgroep dus kunnen voorzien van content die een meerwaarde betekent voor de volgers. Waardevolle content is content die de gebruikers iets bijbrengt, aanzet tot actie, amuseert, inspireert, enzoverder.

Als je content online plaats via op Instagram, dan kan die op 3 mogelijke plaatsen verschijnen.

  1. Het nieuwsoverzicht van je volgers
  2. ‘te ontdekken’
  3. De Instagram Stories

In alle gevallen verschijnt de content tussen de berichten van andere bedrijfsprofielen maar ook tussen de content van persoonlijke accounts. Instagramgebruikers scrollen vaak op snel tempo door het nieuwsoverzicht. Hierdoor moet je content publiceren die echt opvalt zodat de Instagramgebruikers stoppen met scrollen als ze je bericht zien voorbijkomen. Geef je waardevolle informatie in de beschrijving van de content? Dan zal die alleen gelezen worden als de Instagramgebruiker stopt met scrollen bij het zien van de content.

HOE MAAK IK WAARDEVOLLE CONTENT?

Waardevolle content ontwikkelen is een uitdaging want bestaat uit een combinatie tussen inspirerend beeldmateriaal en het creëren van meerwaarde. Hieronder vind je enkele basis principes.

Herkenbaarheid: alles begint met het uitwerken van een strategie. In deze strategie ontwikkel je een bepaald stijl. Deze stijl moet je doortrekken in alle content. Op deze manier creëer je herkenbaarheid. Tijdens het scrollen doorheen het nieuwsoverzicht zal een duidelijk uitgewerkte en herkenbare huisstijl onmiddellijk opvallen.

Publiceer regelmatig: veel ondernemers starten vol enthousiasme aan het Instagram avontuur. Meteen worden enkele inspirerende foto’s online geplaatst waarna de er enkele weken geen content verschijnt. Uiteraard is dat niet de aangewezen manier! Post regelmatig waardoor je het algoritme van Instagram bespeelt. Maak een contentkalender en hou je daaraan.

Hoogwaardige beeldkwaliteit: Instagram is het grootste visuele netwerk te wereld. Als onderneming wil je dat Instagramgebruikers stoppen met scrollen als ze jouw content zien. Daarvoor moet je gebruik maken van hoogwaardig beeldmateriaal. Wazige foto’s of video’s van lage kwaliteit zijn een echte conversie killer op Instagram.

Hashtags: het gebruik van hashtags is van cruciaal belang om gevonden te worden bij het ‘te ontdekken’-gedeelte van Instagram. Denk goed na over een aantal vaste hashtags die je kan gebruiken en lanceer een branded hashtag zoals Torfs met via #sterkinjeschoenen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.