Hoe kan jij de resultaten van jouw online winkel opschalen met het slimmer inzetten van social media berichten?

Ik probeer het altijd simpel te houden en dat is onderzoeken wat mijn volgers ‘leuk’ vinden. En hoe doe je dat? Door het te vragen! 

Op social media is men altijd behulpzaam om jouw vraag te beantwoorden mits je het maar simpel vraagt… Want jouw volger is druk aan het scrollen in zijn timeline en jij moet ervoor zorgen dat zij even stopt.

Maar hoe stopt zij – of onderbreekt zij – even zijn timeline om naar jouw bericht te kijken.

Ik denk dat zij zichzelf moet herkennen in het beeld. Je hebt haar of hem nieuwsgierig gemaakt met het beeld en de eerste zin. (Ik noem dit een kopregel) Deze eerste zin moet je dus de nieuwsgierigheid opwekken waardoor hij/zij op ‘meer weergeven’ gaat klikken en jouw hele tekst gaat lezen.

Stel dus een vraag om de herkenning of nieuwsgierig te maken.

Daarna is het belangrijk dat het bericht leesbaar is. Hele lappen tekst werkt niet. Dus om de 1 of 2 tekstregel een ‘witregel’ er tussen (2x enter klikken) al dan niet begeleidend met een emoticon.

Ga op zoek naar die interactie. Jouw volger vindt het leuk om je te helpen, om antwoorden te geven!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.