Gebruik jij al Google mijn bedrijven? Er zijn namelijk genoeg redenen waarom je een Google Mijn Bedrijf-profiel zou moeten hebben. De eerste reden is dat de meeste concurrenten er een hebben, en ze zullen meer klanten hebben als jij dat soort online aanwezigheid niet hebt. Hier zijn enkele andere redenen waarom Google Mijn Bedrijf een essentieel onderdeel zou moeten zijn van jouw zakelijke marketingstrategie.
Makkelijker voor klanten om u te vinden
Google Mijn Bedrijf maakt het voor potentiële klanten heel gemakkelijk om de exacte locatie van uw bedrijf te ontdekken met Google Maps, in plaats van te moeten vertrouwen op iemand die mondeling een routebeschrijving probeert te geven.
Haal meer klanten met Google Mijn Bedrijf Als u dit niet belangrijk vindt, kijk dan eens naar de werkelijke locaties van enkele van de bedrijven in uw stad. Niet alle winkelpuien liggen aan een hoofdstraat of zelfs maar in een zijstraat. Sommige bedrijven zijn weggestopt in de kelders of op de hogere verdiepingen van gebouwen die er totaal verlaten uitzien en die zeker niet geschikt lijken om een bloeiend bedrijf te huisvesten.
Sommige bedrijven met lage overheadkosten hebben zich bewust gevestigd in obscure gebieden die ver buiten de gebaande paden liggen en niet algemeen bekend zijn bij consumenten. Het vinden van deze bedrijven zou vrijwel onmogelijk zijn zonder de hulp van zoiets als Google Mijn Bedrijf, dat uw adres naar een specifiek gebied kan lokaliseren en klanten gemakkelijk naar u kan doorverwijzen. Ongeacht waar uw bedrijf zich bevindt, wanneer het in GMB is geplaatst, is het gemakkelijk te vinden en zal er geen twijfel bestaan over waar uw etalage zich bevindt.
Verhoging van uw zoekzichtbaarheid
Wanneer je naar de eerste pagina met zoekresultaten van Google kijkt, zie je een zeer prominent paneel boven de organische vermeldingen en alle betaalde vermeldingen. In dit paneel worden enkele van de beste bedrijven weergegeven die overeenkomen met uw zoekopdracht en waarvan Google denkt dat dit is waarnaar jij op zoek bent. Een van de geweldige dingen van Google Mijn Bedrijf is dat het voor klanten niet alleen gemakkelijker wordt om uw winkel fysiek te lokaliseren, maar het ook veel gemakkelijker maakt om jouw bedrijf digitaal te lokaliseren.
Haal meer klanten met Google Mijn Bedrijf Dat betekent dat het een enorme verbetering kan opleveren in jouw zoekzichtbaarheid op Google. Aangezien het bekend is dat potentiële klanten die op zoek zijn naar een lokaal bedrijf, al in de stemming zijn om een aankoop te doen, vergroot de kans dat betalende klanten naar jouw locatie worden gereden.
Wanneer mensen zoeken naar ‘de beste steak bij mij in de buurt’, willen ze geen artikel van 2000 woorden lezen over heerlijke steaks – ze willen een echt goed restaurant vinden dat serveert wat ze zoeken. Als u een lokaal bedrijf bent dat de goederen of diensten aanbiedt waar klanten naar op zoek zijn, is het inderdaad een goede zaak om ontdekt te worden door die klanten wanneer ze aan het googlen zijn.
Promoot meer klantrecensies
Google Mijn Bedrijf maakt het voor klanten heel gemakkelijk om beoordelingen van uw bedrijf achter te laten, en ervan uitgaande dat u een gerenommeerde onderneming leidt, zou dat allemaal in uw voordeel moeten zijn. In het verleden is onomstotelijk aangetoond dat klanten die op zoek zijn naar een product of dienst, eerder geneigd zijn hun vertrouwen te stellen in andere consumenten zoals zijzelf die een positieve ervaring hebben gehad met een bepaald bedrijf.
Wanneer mensen een lovende recensie over uw bedrijf lezen, is er geen betere advertentie die u zou kunnen aanbieden dan dat soort aanbeveling van iemand die voordeel heeft gehaald door bij u te kopen. Naast het gemak waarmee u klantbeoordelingen kunt toevoegen, kunt u met Google Mijn Bedrijf ook veel informatie over uw bedrijf verstrekken, wat nuttig kan zijn voor potentiële klanten.
U kunt bijvoorbeeld uw profiel gebruiken om uw bedrijfsnaam in te voeren, wat u doet, waar u zich bevindt, uw telefoonnummer, uw website, de openingstijden van uw bedrijf en een willekeurig aantal foto’s die verschillende aspecten van uw bedrijf laten zien, medewerkers en activiteiten achter de schermen.