Thanksgiving Day is een fantastische kans om dingen op te fleuren voor de belangrijkste retail- en e-commerceverkopen – Black Friday en Cyber Monday, maar onthoud alsjeblieft dat deze dag niet over verkoop zou moeten gaan. Althans, niet op een voor de hand liggende manier.
In plaats van kortingen te geven, probeer je je Thanksgiving-marketingcampagne te richten op het waarderen van je loyale klanten, hen te belonen voor hun toewijding, je fantastische team te vieren, dankbaar te zijn voor al je succes – en de basis te leggen voor de komende tijdelijke aanbiedingen.
Weet je niet zeker hoe je moet beginnen?
1. Bedank je klanten
Het succes van je bedrijf hangt af van je klanten, vooral degenen die altijd loyaal aan je zijn geweest.
Thanksgiving Day is het perfecte moment om hen te bedanken voor hun loyaliteit en hen indien mogelijk te belonen met iets speciaals.
2. Toon waardering aan je partners
Heb je in de afgelopen 365 dagen samengewerkt met een merk en een geweldig project gemaakt? Misschien heb je met hun hulp een populair evenement georganiseerd?
Hoe dan ook, dit is een geweldige kans om de relatie met leveranciers te versterken. En als je partners een korting hebben, die je aan je eigen klanten kunt aanbieden, kan iedereen delen in de Thanksgiving-vreugde.
3. Neem contact op met je mentoren en influencers
Thanksgiving-citaten zijn een geweldige manier om betrokkenheid en shares te vergroten. Maar ze koppelen aan een vermelding van je influencers en mentoren op sociale media om hen te bedanken voor het advies dat ze hebben gegeven en de lessen die je hebt geleerd, is een krachtige combinatie.
4. Vraag om beoordelingen en verwijzingen
Thanksgiving gaat niet alleen over het geven van dank, het kan ook een moment zijn om wat te ontvangen. Daarom is het een ideaal moment om contact op te nemen met je tevreden klanten om feedback te vragen.
5. Steun een goed doel
Een andere manier om te bedanken, is door een goed doel te steunen waar jij of je bedrijf in gelooft. Als er een manier is waarop je mensen in nood kunt helpen, zorg er dan wel voor dat je deze koppelt aan je bedrijf en visie.
6. Vier het samen met je collega’s op sociale media
Thanksgiving is misschien een familiefeest, maar je kunt het nog steeds vieren met je collega’s, terwijl je je publiek achter de schermen mee neemt.
Spreek een hashtag af, (bijvoorbeeld #thanksgiving) die alle teamleden kunnen gebruiken, wanneer ze posts plaatsen die te maken hebben met Thanksgiving. Hoe persoonlijker, hoe beter, zodat je publiek je teamleden een beetje leert kennen en een relatie met hen kan opbouwen.
7. Organiseer een wedstrijd of challenge en geef de winnaars exclusieve toegang tot pre-Black Friday- en Cyber Monday-deals
Gebruik je Thanksgiving-post verstandig. In plaats van te gaan voor een snelle betrokkenheidsboost, maak je een Thanksgiving marketingcampagne die je zal helpen:
Het organiseren van een Thanksgiving-weggeefactie of een fotowedstrijd is de beste manier om dingen leuk te houden,terwijl je je marketingdoelen bereikt. Maar in plaats van ervoor te kiezen om ze te belonen met een gratis product, geef je de winnaars exclusieve pre-sale toegang tot Black Friday- en Cyber Monday-deals.
Succes!