Nu het einde van het jaar al snel nadert en je misschien tijd hebt om tussen kerst en oud- en nieuwjaar je kantoor op te ruimen om met een frisse start te beginnen, is het een idee om ook eens na te denken over je social mediastrategie van 2019.
Hier zijn 5 tips:
Evalueer je social media activiteiten van 2018
Kijk eens naar je berichten die je geplaatst hebt het afgelopen jaar. Welke liepen goed en welke minder? Kun je de berichten die goed liepen in een nieuw jasje in het nieuwe jaar plaatsen? Welke social mediakanalen liepen goed en welke minder? Moet je de focus meer op instagram of facebook leggen. Of liep Linkedin juist heel goed. Stem daar je nieuwe social media strategie voor 2019 op af.
Maak een content kalender
Inventariseer wanneer er belangrijke momenten voor jou in 2019 zijn, zodat je daar met je berichten op kan afstemmen. Heb je in 2019 iets te vieren, zijn er interessante beurzen waar je op in kan haken, zijn er belangrijke ontwikkelingen in je branche? Zet ze allemaal op een rijtje en bedenk alvast wat content.
Maak videocontent
Experimenteer eens met het maken van een videoboodschap. Denk na over wat je wilt overbrengen en bedenk een setting. Leuk om te doen en leuk om te delen.
Kerstboodschap
Net zoals je je vrienden en familie prettige kerstdagen en een goed nieuw jaar toewenst, doe je dat natuurlijk ook met je (potentiële) klanten. Maak er een leuk creatief beeld bij en bedank je volgers voor hun belangstelling. Laat blijken dat je hoopt dat ze ook volgend jaar weer tot je fanbase behoren.
Doe een social mediacursus
Ontwikkelingen op social media gaan snel. Wil je bij blijven op het gebied van content, monitoring en webcare, schrijf je dan in 2019 in bij een van de social mediacursussen van desocialmediatraining.nl.
Tot slot wensen wij jullie hele fijne feestdagen en een gelukkig 2019.
Voor volgend jaar hebben wij weer een aantal interessante onderwerpen verzameld om met jullie te delen.
Hou deze blog in de gaten!